Sayfalar

10 Temmuz 2012 Salı

Kelebek bıçak


Çocukluğumdan beri bende hep kesici delici aletlere karşı bir merak var, elimden sayısız bıçak geldi geçti. Normal, tek elle açılmalı, sustalı, hançer ve kelebek vb bir çok tür.. Kelebek bıçağa yaklaşık 3-4 ay önce merak saldım. İnternetten araştırdım modellere, sallama şekillerine falan bir göz attım, çok hoşuma gitti, hemen gidip aldım bir tane, internetten de sallama tekniklerini içeren 6-7 tane video indirdim başladım sallamaya, elim kolum delik deşik oldu ama o bir hareketi yapmak için o kadar uğraştıktan sonra onu yapabilmek benim için çok büyük bir zevk olduğundan boş zamanlarımda hiç elimden düşmüyordu.


 İlk aldığım kelebek bıçak

Neyse ben bu bıçağı 1 gün salladım, 2 gün, 3,4,5 derken daha iki hafta yeni dolmuştu ki bıçak elimde üç parça oldu. Biraz canım sıkıldı ama yapacak bir şey yok dedim. Hemen yeni bir tane alacaktım ama bu bıçakların satışı yasak olduğundan her yerde bulunmuyor, kuytu köşelerdeki seyyar satıcılarda falan olursa oluyor, fiyatları genelde 10-15 TL civarı ama kaliteleri çok düşük, benim gibi sürekli elinde oynayıp duran biri için boşuna yapılan masraf sadece.. Neyse birgün Niğde’de meydanda geziyorum bir seyyar satıcının önünden geçerken gözüme birşey çarptı, bu kelebek bıçak mı dedim, evet dedi, bakabilir miyim dedim, aldım elime bıçağı iyice inceledim, yurt dışında satılan ve fiyatı 20.60 $ olan bıçağın nerdeyse aynısı, abi ne kadar bu bıçak dedim, 12 TL dedi, 10 TL verdim aldım bıçağı, bıçak orijinal değil ama herkes anlayamaz, nerdeyse birebir aynısını yapmışlar birde fiyatı 10 TL ama değer yani, yine olsa yine alırım.

 Bu da 2. aldığım bıçak, tek fark perçin yerine vidalı
2 resimde aynı bıçağa ait, bir taraf perçinli diğer taraf vidalı



Neyse bu bıçak iyi olduğundan yaklaşık 2 ay kadar dayandı bana, tabi bu iki ayın içinde 3-4 kere ben tamir ettim, bir kere de bıçakçıya götürdüm en son dün bıçak dayanamaz oldu, bıçak mezarlığıma attım en son. 


            Neyse gelelim kelebek bıçak  alırken nelere dikkat edecez; ilk olarak bıçağın pimleri “çift taraftan vidalı” olmamalı, orijinal lisanslı ürünlere dikkat edecek olursanız onların “bir tarafı vidalı, diğer tarafı perçinli”dir. Seyyar satıcılarda satılanlar ya çift tarafı vidalı, ya da çift tarafı perçinlidir. Vidalı olan bıçakları sallamaya başladığınızda vidalar kendiliğinden açılmaya başlar, bıçağın sapları sağa sola kayar ondan sonra da at çöpe.. Vidalara da dikkat ederseniz genelde yıldız şekilli gömmeli vidalardan oluşur, bunun için tamir etmeye kalktığınızda  tonavida veya benzeri bir çok alet işe yaramaz, ama siz ısrarla yapmaya çalışırsınız, o bozulur, siz uğraşırsınız o bozulur, en sonunda da vidalar yalama oluncaaa yine at çöpe. 

      Gelelim çift tarafı perçinlilere, onlarda perçinlerde sorun olmuyor ama biraz kullandıktan sonra da onlarda da gevşeme oluyor, bıçak sapları sağa sola kayıyor, sonra da eğer benim aldığım ilk bıçak gibi dökme demirden yapılmışsa bıçak sapından kırılıyor, sonra yine at çöpe. Araştırmalarım sonucu çok kaliteli bıçaklar buldum yutdışında, fiyatlar 20-50 dolar civarı, 


Yaklaşık 50 $
    

50 $ olanı getirtecektim ama diplomat bir tanıdığımız gümrükten geçemeyeceğini üstelikte başıma iş açılabileceğini söyledi. Çünkü bu tür bıçakların yurt dışından ülkeye geçişi özel izinlere tabimiymiş (Bknz: 6136 sayılı kanun ) Bende vazgeçtim bu işten, ama eğer bir tanıdığınız varsa gümrükte, veya yurt dışında ve şansınız da iyi giderse o an getirtebilirsiniz elbette. (Bana da  getirtirseniz çok makbul olur ayrıca ) Eğer yok ben bunlarla idare ederim diyorsanız size tavsiyem küçük bir bıçak alın, gidipte açık uzunluğu 20-24 cm olan bıçaklardan almayın, onlarda uzunluk fazla olduğundan mukavemetleri düşük oluyor. Dolayısla da daha çabuk bozuluyor. Bu arada kelebek sallamada da bayağı yol ilerledim, ileride iyi bir bıçakla güzel bir  video hazırlayıp sizlerle paylaşacam.

22 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. bunları tam nerelerde bulabilirim kardeşim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeş pazarlarda seyyar satıcılar olur görmüşsündür kesin, onlara bir sor, üstteki 2 bıçak çeşidinden + olarak bikaç çeşidi daha var, bu satıcıların birinde yoksa diğerinde kesin vardır bunlardan, en alttaki 50$ olan bıçaktan da bu civarlarda hiçbir yerde görmedim daha, bu bıçaktan bir yerde bulursan bana da haber edersen sevinirim

      Sil
    2. ilk bıçak bulamıyorumda yardım edebilimrisiniz siz satıyormusunuz belki kullanmıyorsunuzdur bi bilgilendirebilirmisiniz günlerdir onu arıyorum bulamıyorum 1. jaguar olan

      Sil
  3. kardeşim o videolardan burayada atsana bende yeni başladım yapmaya çalışırım :)

    YanıtlaSil
  4. Yeni yayın olarak 4-5 tane video paylaştım. İzleyebilirsiniz :)

    YanıtlaSil
  5. bende almayı düşünüyorum çok seviyorum bıçakları ama hepsini değil pala filan değil ya sustalı yada kelebek başka bıçaklar fazla dikkatimi çekmiyor.Ben arıyorum kelebek pazardada 2-3 var bıçak satıcısı her hafta olmasada gidip bir göz atıyorum ama bulamadım bulsamda gözüm tutmadı 2 güne elimde kalır gibi duruyordu :).kaliteli olduğunu nasıl anlayabiliriz bilen varsa söyleyebilirmi lütfen ?

    YanıtlaSil
  6. Kenan bu bıçak işleri biraz karışık ama gene de sana işine yarayabilecek bir bıçağı nasıl ayırt edebileceğin hakkında birkaç ufak birşey söyleyim. Eğer kelebek bıçak alacaksan önce bıçağın ana gövdesinin nasıl sabitlendiğine dikkat etmen gerekiyor. Eğer bıçak çift taraflı vidalarla birbirine sabitlenmişse sallamaya başladıktan en fazla 1 hafta sonra vidalar açılmaya başlar, o vidalar da normal tornovidarla geri kolay kolay sıkılaştırılamaz, öyle olunca sen bakacaksın bıçak dağılacak, vidaları sıkman gerekiyor, uğraşa uğraşa vidaları bozacan en son bıçak çöpe.. Eğer çift taraflı perçinli bir bıçak alacaksan (en üstteki resimde görülüyor) o bıçaklarda demir döküm olduğu için onlarda da 1 ay sonra falan ciddi düzeylerde gevşeme olacaktır. Bıçak perçinli olduğu için geri de düzeltemeyecen bu sorunu, ondan sonra da en fazla 1 ay daha sallarsın bıçak büyük ihtimalle kesici uca yakın bir kısımdan kırılacaktır. Çünkü demir döküm yani, olacağı belli, sonra bunu da at çöpe.. gelelim en iyilerine, en alttaki resimde görülen bıçakta olduğu gibi bir tarafı vidalı diğer taratan da ana gövdeye perçinli bıçaklar en iyileri, bunların metalleri de kaliteli çelikten olduğu için hem kolay kolay gevşeme sorunu olmuyor hemde çok ileri zamanlarda da olursa vidasından sıkılaştırabiliyorsun. Bunlar genelde pahalı ve Türkiye'de de görmedim daha kelebeklerde de diğer bıçaklarda da vida sorunu hep aynı genelde, sen en iyisi bak beğen, al bıçağını, vida ayarlarını hemen yap, sonra da ister japon yapırıcısı ister patex, en iyi yapıştırıcı hangisiyse vidaların dibine birer damla damlat, dışarı taşırmadan, sonra da 1 saat falan dokunma bıçağa, sonra da kullan kullanabildiğin kadar. Zaten bıçak oldumu bakar bakmaz belli eder kendini, hangisi kaliteli hangisi değil anlarsın hemen. Umarım yardımcı olabilmişimdir..

    YanıtlaSil
  7. arkadaşlar benim bu bloga gelme sebebim ayrı bende bi tane kelebek var toplam 17 cm 10 cm sap olmak üzere 7cm keskin tarafı var yaşım ise 18 üzerimde taşırsam ne olur. (cvp ltfn.)

    YanıtlaSil
  8. Aslında çok kaliteli kelebekler var hemde çok asla kırılmayan gevşemeyen bıçaklar ama fiyatlar uçuk ben bu kelebeğe hastayım ama maddi durum el vermiyor baba http://urun.gittigidiyor.com/spor-outdoor/profesyonel-kalite-kelebek-caki-bicak-126223144 bu bıçak tamamen titanyumdanmış yani çelikten daha sağlam tasarım bi harika ustura şekli korkutucu bir hal veriyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende var 2 adet 60 liraya satıyorum ilgilenirsen https://tr.letgo.com/tr/i/kelebek-bicak-sifir-pazarlik-var_9b0f4895-4d6d-4d57-8c1a-098c17e68bc2 mesaj at

      Sil
    2. letgo ya yazarsan çıkar 2 adet 65 lira sana 60 olur

      Sil
    3. bende var 2 adet 60 liraya satıyorum ilgilenirsen https://tr.letgo.com/tr/i/kelebek-bicak-sifir-pazarlik-var_9b0f4895-4d6d-4d57-8c1a-098c17e68bc2 mesaj at

      Sil
  9. Kardeş ben bi kelebek aldım bende senin gibi sallarken suyunu cıkartırım sonra vidalar gevsiyo sıkıyorum tam sallanmiyo o zaman neyse diyorum yine gevsiyo 10 dakka sonra bunların vidalarinin satıldı bi site varmi ?

    YanıtlaSil
  10. hocam elimde bi kelebek var ama vidaları gevşek baya bıcak oynuyor yerinden onu nasıl tamir edebilirim eğer cevap verirsen memnun olurum :)

    YanıtlaSil
  11. Benim bıçağımın bir tarafı çıktı da vidası da kayboldu nasıl tamir edebilirim

    YanıtlaSil
  12. Beyler bende de kelebek bıçak var Columbia markası bir tarafı vidaı bir tarafı perçinli sadece 1 gün içinde kilidi çıktı geri takılıyor ama kilidin önündeki vida gevşedikçe oda çıkıyor sıka sıka biraz köreldi ne yapabilirim gevşememesi için?

    YanıtlaSil
  13. Benim kelebeğim çift taraf vidalı yeni aldım sürekli vidası çıkıyor ne yapmalıyım çözümü varmı

    YanıtlaSil
  14. Kaça aldın kelebeği

    YanıtlaSil
  15. Jaguar kelebek satan var mı

    YanıtlaSil
  16. Jaguar kelebek satan varsa Gazi antep nizipe gönderebilirmi

    YanıtlaSil